Mi az a válságmenedzsment?
A válságmenedzsment (válságkezelés) olyan szervezeti folyamat, amely arra irányul, hogy egy vállalkozás a nehéz pénzügyi, működési vagy piaci helyzet-válság közepette gyorsan felismerje a problémákat, megállítsa a romló folyamatokat, és új pályára álljon.
A cél: fenntartható működés visszaállítása, és olyan szervezeti modell kialakítása, amely hatékonyabb és stabilabb, mint a válság előtti állapot.
Mikor van szükség válságmenedzsment-beavatkozásra?
A válság jelei lehetnek:
-
Csökkenő árbevétel, növekvő veszteségek
-
Likviditási problémák, kintlévőségek növekedése
-
A működési struktúra nem reagál a piaci változásokra
-
A vezetés hirtelen, kapkodó döntéseket hoz
-
A munkavállalók motiváltsága és teljesítménye romlik
Ez csak néhány tipikus jel, amelyek már figyelmeztetőként szolgálnak.
Miért érdemes minket választani?
A Global Inverse Kft.-nél a válságmenedzsment szolgáltatásunkkal azt vállaljuk, hogy:
-
Gyors, átfogó helyzetelemzést végzünk – feltárjuk a problémák gyökerét.
-
Egyedi stratégiát dolgozunk ki – olyan megoldásokat kínálunk, amelyek az Ön vállalkozására szabottak.
-
Koordináljuk a végrehajtást – nemcsak tanácsot adunk, hanem segítünk a bevezetésben is.
-
Kockázat- és követésmenedzsmenttel gondoskodunk arról, hogy a megoldás hosszú távon is működjön.
Szolgáltatásaink részleteiben:
-
Diagnózis és működés felmérése – pénzügyi, működési, piaci liter elemzés, strukturális gyengeségek azonosítása.
-
Megmentési és átalakítási terv készítése – például költségstruktúra optimalizálása, likviditás helyreállítása, működési folyamatok átszervezése.
-
Vállalat átstrukturálása – jogi, pénzügyi és szervezeti tanácsadás az új működési modell kimunkálásához.
-
Válságstáb támogatása – operatív irányítás, projektek, változások koordinálása a válsághelyzetben.
-
Kommunikáció és stakeholder-kezelés – belső és külső kommunikáció a válság alatt: munkavállalók, hitelezők, beszállítók, ügyfelek kezelése.
-
Monitoring és riportálás – rendszeres beszámolók, visszacsatolás a bevezetett intézkedések eredményességéről.
Hogyan indulunk el?
-
Kapcsolatfelvétel – Vegye fel velünk a kapcsolatot az első konzultáció érdekében.
-
Helyzetfelmérés – A konzultáció során áttekintjük a vállalkozás jelenlegi állapotát és a válság jeleit.
-
Terv- és megállapodás-kötés – Elkészítjük a válságmenedzsment tervet, és közösen meghatározzuk a célokat, felelősöket, határidőket.
-
Megvalósítás – Elindítjuk az intézkedéseket, koordináljuk a folyamatokat.
-
Eredmények követése – Mérjük a hatást, és adaptáljuk a stratégiát, ha szükséges.
Kulcsszavak, amelyekre fókuszálunk
válságkezelés, válságmenedzsment, vállalati átalakítás, likviditás helyreállítása, szervezeti átszervezés, működési stabilitás, strukturális átalakítás, kockázatmenedzsment
